پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 با مصرف آجیل

 خوردن پسته وبادام به پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند، تحقیقات انجام شده بروی چاقی، نشان می دهد خوردن پسته و بادام فرد را از ابتلا به دیابت نوع 2 مصون نگه می دارد. در یکی از این تحقیقات دانشمندان دریافتند مصرف تنها یک مشت پسته در روز بمدت 4 ماه موجب کاهش چشمگیرقند خون ناشتا و انسولین وکاهش مقاومت به انسولین درافراد شرکت کننده می شود.  دراین مطالعه  تنها 49 فرد دارای اضافه وزن یا چاق مبتلا به پیش دیابت شرکت داشتند اما نتایج آن در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 ، بسیار امیدوار کننده بود، این افراد درطی این مدت هیچ افزایش وزنی نیافتند.

در مطالعه ی دیگری که  بروی 137 فرد درمعرض خطر زیاد دیابت انجام گردید، به یک گروه یک مشت بادام روزانه بمدت 4 هفته همراه باغذا داده شد، به گروه  دوم همین مقدار بادام به عنوان یک میان وعده  در روز داده شد و گروه کنترل هیچ بادامی درطی  این مدت مصرف نکردند. نتایج این تحقیق نشان داد که گنجاندن بادام در رژیم غذایی افراد، بخصوص بعنوان میان وعده در طول روز منجر به کاهش مقدار قند خون فرد میگردد.

درهر دو مطالعه مشخص گردید افرادیکه روزانه از این دو نوع آجیل استفاده می کردند، کمتر از افرادیکه  روزانه آجیل مصرف نمی کردند در طول روز احساس گرسنگی می کنند.

 آجیل ها منبع بسیار خوبی ازپروتئینها، چربی های سالم  و فیبر هستند  تمام این مواد به آرامی در دستگاه گوارش هضم می شوند واین موضوع سبب میشود مدت زمان سیری نسبت به سایر انواع غذاها نظیر کراکرها ، کوکی ها و آبنباتها که فاقد پروتئین، چربی مفید و فیبر هستند، بیشتر شود.

 آجیل و روغن آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم سالها مورد مطالعه قرارگرفته است. این مطالعات نشان داده اند یک ارتباط مثبت بین مصرف آجیل و کاهش خطر چاقی وسندرم متابولیک، همچنین پیش دیابت و بیماریهای قلبی عروقی وجود دارد.

 در حالیکه آجیل انتخابی هوشمندانه برای استفاده در غذاها یا به عنوان میان وعده می باشد اما باید بخاطر داشته باشید به دلیل وجود چربیهای سالم حاوی مقادیر قابل توجهی کالری است، بنابراین مقدار مصرف روزانه ای این مواد باید به  یک مشت در روز محدود گردد. این مقدار برای ایجاد تمام فواید مورد نظر شما کافی است. درحقیقت سایز وعده ی سروینگ برای آجیل ها یک مشت بسته  است و  بهتر است به اندازه ی یک کف دست باز در روز آجیل مصرف شود.

فراموش نکنید توصیه ی اکید من به شما این است که آجیل را در ظرف بروی میز قرار ندهید زیرا  معمولاً خوردن آن را آنقدر ادامه خواهید داد تا چیزی در ظرف باقی نماند به این ترتیب مقدار زیادی  کالری را وارد بدن خود می کنید. سعی کنید از انواع خام آن استفاده کنید زیرا انواع شیرین شده، کالری بیشتری را وارد  بدن شما می کنند و انواع نمک  سود برای سلامت  شما مضر است.

درنهایت  اینکه شما می توانید علاوه بربادام وپسته که در این  دومطالعه بررسی شده اند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از گردو، فندق و آجیل برزیلی استفاده  کنند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تأثیر مصرف آجیل بر سلامت  خود می توانید به مطالب  زیر رجوع کنید:

Snacking on Nuts - Your Ticket to Health
Super Foods for Diabetes
Protein a Key Factor of Diabetic Diets

   منبع:

 

www.diabeticconnect.com/diabetes-information-articles/general/1051-preventing-type-2-diabetes-with-nuts#iJE0PhptdtLmOZeY.99